woensdag 3 november 2010

Tafelboeket


Van sommige ontwerpers vind ik eigenlijk alles mooi. De onderwerpen, de materialen, de gedachte erachter; het werk van Nienke Sybrandy biedt volop inspiratie. Ik heb er voor gekozen haar meest recente ontwerp het 'Tafelboeket' hier te plaatsen. Zelf zegt Nienke er over: "In mijn verlangen om bloemen te vereeuwigen, legde ik regelmatig een boeket onder de kopieermachine in de supermarkt. Van 3D naar 2D door één druk op de knop. De stapel zwart-wit kopieën in mijn atelier groeide. Door bloemen te fotokopiëren ontstaan dessins. Hoe ouder het apparaat, hoe meer korrels en stempel, hoe abstracter het dessin. Een aantal heb ik laten weven. Het boeket dat ooit op tafel stond is nu onderlegger voor een ander boeket." Fraai toch?

1 opmerking:

Marieke zei

Fraai?! Geweldig gaaf!!!
Hier nog een fan van haar werk...